“Drinki” dla dzieci

“Drinki” dla dzieci

 

Plaża, woda, słoneczko i my z pysznym drinkiem rozkoszując się tą wspaniałą chwilą. Choć to nie góra piasku i wody jest tu kluczowa. Równie cudowna jest możliwość wylegiwania się we własnym leżaku w ogrodzie, popijając kolorowy napój i czytając książkę. Dzieci także oglądając telewizję lub buszując w internecie znajdują zdjęcia smakowitych koktajli. Lato to doskonała pora roku by przekonać naszych niejadków do warzyw i owoców. Dlatego wykorzystując modę na wszechobecne kolorowe napoje warto przekonać dzieci do zdrowego odżywiania tworząc smakowite, kolorowe “drinki”. Jest ogromna ilość możliwości stworzenia pysznego koktajlu mieszając różnego rodzaju owoce i warzywa.  Starannie ozdobione kubki lub szklanki dodatkowo wzmogą apetyt na zimne, zdrowe napoje.

 

 

Koktajle z owoców

Owocowe szaleństwo góruje szczególnie latem. Kiedy oprócz dostępnych niemal przez cały rok jabłek, pomarańczy, winogron czy bananów do wyboru mamy również pyszne truskawki, maliny lub arbuzy. Gdy dzieci nie chcą jeść warzyw i owoców o wiele łatwiej jest przekonać je do wypicia pięknie ozdobionego, kolorowego napoju. Każdy z koktajli jest również świetnym i szybkim sposobem na śniadanie lub deser. Tworząc pysznego “drinka”dla naszej pociechy możemy wypróbowywać połączenia różnych owoców, dzięki czemu każdy koktajl będzie inny. Oprócz owoców dobrze jest wzbogacić koktajl o dodatkowe wartości odżywcze dodając mleka, jogurtu, płatków owsianych lub miodu. Warto spróbować między innymi:

 

Koktajl z pomarańczy i kiwi

Obierz 2 kiwi oraz banana. Zmiksuj je razem z 200ml soku z pomarańczy, 100ml gęstego jogurtu oraz 1-2 łyżkami płynnego miodu.

 

Koktajl z jagód

Połącz ze sobą: garść jagód, garść malin, 1 dojrzałego banana, garść liści szpinaku, łyżkę płatków jaglanych oraz mleko. Ilość mleka zależy od tego jak bardzo gęsty chcesz mieć koktajl. Wszystko zblenduj.

 

Koktajl z arbuza

Dokładnie oczyść arbuza z pestek, a następnie połącz go z sokiem z połowy limonki lub cytryny i garścią świeżej mięty. Dodatkowo możesz dodać trochę miodu. Całość zmiksuj w blenderze.

 

Warzywne koktajle

Do “drinków” warzywnych może być trochę trudniej przekonać małych smakoszy, jednak na prawdę warto spróbować. O ile owoce są dość chętnie zjadane przez dzieci, o tyle warzywa są gryzione z niesmakiem i wypluwane. Miksując różnorodne warzywa i tworząc w ten sposób kolorowy koktajl maluchy o wiele chętniej po niego sięgają. Pełne witamin i wartości odżywczych napoje wspierają odporność, usuwają z organizmu toksyny oraz zapewniają prawidłowy rozwój dzieci. Poza tym odpowiednio dobrane warzywa mogą być na prawdę pyszne! Sprawdź który z koktajli zasmakuje Twojej rodzinie najbardziej.

 

Selerowy koktajl

W pierwszej kolejności pokrój pół selera. Następnie zmiksuj go razem z połową szklanki szpinaku, kilkoma listkami sałaty, sokiem z cytryny, połową ogórka oraz połową szklanki wody.

 

Koktajl z dynią

Do tego koktajlu potrzebne będą takie składniki jak: marchew, dynia, sok z cytryny, miód, woda. Ilość składników należy dobrać według własnych upodobań, jednak pamiętajmy, żeby nie dodawać zbyt dużo dyni, której przesadna ilość może zepsuć smak. Koktajl może też stać się zbyt gęsty i zniechęcić dzieci.

 

Koktajl z cukinią

Włóż do blendera 3 średnie marchewki, kawałek selera, pęczek zielonej pietruszki oraz kawałek cukinii. Dolej sok z grejpfruta i całość zblenduj. Koktajl najlepiej pić świeży z dodatkiem kostek lodu.

 

Bomba witaminowa

Tak właśnie nazywane są koktajle zawierające owoce i warzywa. Bo właśnie one zawierają najwięcej korzystnych dla dzieci i dorosłych witamin. Mamy setki możliwości w robieniu koktajlów, ponieważ zmieniając jeden składnik możemy całkowicie zmienić smak całego napoju. Nie zniechęcajmy się po kilku próbach, gdy naszym maluchom nie zasmakują zrobione przez nas “drinki”. Warto eksperymentować, próbować i zmieniać by odnaleźć ulubione smaki naszych dzieci. Pamiętajmy również o odpowiednim ozdobieniu szklanek oraz kubków przed podaniem ich dzieciom. Dobrze wiemy, że każdy z nas “je oczami”, dlatego warto się postarać także pod względem zdobień. Kolorowe słomki czy dodatki owoców wspaniale sprawdzą się jako ozdoba, a nasze dziecko z chęcią sięgnie po zdrowe koktajle.

 

Dowiedz się więcej o tym jak zachęcić dzieci do jedzenia warzyw:

https://www.erodzic.pl/jak-przekonac-dziecko-do-jedzenia-warzyw/

 

Agnieszka Wilkosz                  

1 thought on ““Drinki” dla dzieci”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *